PROLOG
-
Vaaaaaaai,
văleeeeeeeeeeeu, aaaah, da, da, da, vălieuuuuuuuuuuuu, mai vreu, aaaaaaarh!
Ţipetele zânei – căreia dintre ele, nu ştim, întrucât cele trei zâne despre
care vom aduce aminte în treacăt în cele ce urmează sunt surori gemene, efortul
de a le distinge una de cealaltă fiind adesea încununat de insuccesuri – ce se
apropia din ce în ce mai mult de climaxul actului sexual reverberau în întreg
palatul, în camerele înalte ale acestuia, pe holurile şi în sălile de bal
imense dar pustii, urcau sau coborau de-a lungul scărilor monumentale, depăşind
apoi graniţele lui şi ajungând să răsune printre copacii seculari ai Pădurii
Fermecate şi chiar dincolo de aceştia, făcându-se auzite până în pustietăţile
cunoscute drept Valea Plângerii.
Nimeni nu le băga în seamă, însă. Toate lighioanele Pădurii Fermecate erau
obişnuite cu asemenea manifestări zgomotoase, ba mai mult, chiar se hihoneau
între ele, rânjindu-şi obscen şi încercând să ghicească cine era zâna supusă
asaltului sexual, majoritatea opinând că era vorba despre zâna cea mică,
fiindcă ea se manifesta zgomotos în toate aspectele vieţii ei, or actul sexual
era unul de o importanţă majoră, aspect ce conducea la concluzia – justă, după
minţile lor de lighioane fără minte – că numai ea putea fi cea care zbiera în
halul ăla.
În ceea ce priveşte partenerul de pat al zânei nu exista niciun dubiu.
Întreaga suflare ştia că ultimul bărbat care călcase pe acele meleaguri fusese
Făt Frumos, cunoscut şi sub numele de Făt Frumos şi drăgăstos (cititorul care
va ridica o sprânceană a mirare, ori poate chiar în semn de dubiu, este invitat
să lectureze cu atenţie basmele copilăriei sale, în special cel cu tinereţea,
bătrâneţea şi viaţa fără de moarte, asupra căruia cu siguranţă vom mai reveni),
lighioanele mai ştiind însă şi că Făt Frumos plecase, după ce trecuse fără voia
lui prin Valea Plângerii, şi că doar calul lui reuşise să facă drumul îndărăt…
Acuma, înainte ca cineva să apuce a sări la concluzii nu numai pripite, dar
care chiar l-ar putea ruşina, socotim că este cazul să deschidem o mică
paranteză, să explicăm ori poate-ar fi mai bine zis să conturăm cadrul în care
se desfăşoară cele câteva personaje, de mai mare sau mai mică însemnătate, pe
care le-am întâlnit până la acest moment al naraţiunii, pentru ca lucrurile să
fie oable de la bun inceput.
Primo, trebuie avut în vedere că n-am început
naraţiunea cu “a fost odată ca niciodată”,
ceea ce înseamnă că nu ne găsim pe tărâmul literaturii fantasy, deşi în mod clar există legături evidente cu acest gen
literar, din moment ce singurul personaj care până-n acest punct al poveştii a
scos vreun cuvânt este zâna aflată pe culmile plăcerii, ci mai degrabă ne găsim
în acea fâşie îngustă ce poartă eticheta de no
man’s land dintre basm, realitate şi literatura science-fiction.
Secundo, este necesară sublinierea faptului că
limbajul specific basmului, snoavei, poveştii arhaice reprezintă limbajul
necesar a fi folosit pentru ca povestitorul să se facă înţeles de auditoriul
său (în vremurile vechi, pe meleagurile unde se deapănă firul acestei povestiri
nimeni nu ar fi înţeles celebra “a long,
long time ago, in a galaxy far, far away”).
Fiindcă, la urma urmei, ce este o pădure fermecată, atunci când este
depăşită bariera lingvistică a vorbei vechi? Un punct în continuumul spaţiu-timp
guvernat de legi ale fizicii pe care muritorul de rând, chiar şi cel din zilele
noastre, aşa că ce să mai vorbim despre cel din vechime, nu le înţelege şi pe
care nu le poate decripta, motiv pentru care le trece în domeniul
necunoscutului, al insondabilului, misterele padurii nefiind, aşadar, altceva
decât simple culmi tehnologice pe care diverşii povestitori nu le-au înţeles.
Ce este o zână, bunăoară? Ba mai mult, ce poate fi o zână care, aşa cum ne
spun poveştile, stăpâneşte materia (lighioanele din Pădurea Fermecată, ce s-au
liniştit la o simplă comandă a zânei) şi timpul (sutele de ani ce au trecut pe
lângă Făt Frumos şi calul său, făra a le afecta câtuşi de puţin funcţiile şi
organele vitale, proces care încă face obiectul studiilor încrâncenate ale
multor savanţi de renume), dacă nu o fiinţă ce dispune de tehnologie net
superioară celei disponibile nouă chiar şi în ziua de azi?
Ori palatul unde locuieşte tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte?
Un artefact şi nimic mai mult, plin de turnuri şi turnuleţe ascuţite îndreptate
spre cer, fiecare dintre acestea având o formă diferită şi îndeplinind,
probabil, o anumită funcţie, construit cu ajutorul unor tehnologii vechi de
eoni însă dispărute cu mult înainte ca până şi naratorul să le înţeleagă.
Iar pentru că vorbirăm despre galaxii îndepărtate şi eoni chiar mai
îndepărtaţi, nu strică să identificam şi locaţia palatului plin de miracole şi
a pădurii ascunse de cine ştie ce gimmicks
ieşite din laboratorul trecutului, locaţie pe care noi o credem a fi undeva
prin părţile Bârladului, şi asta nu neapărat pentru că judeţul Vaslui a intrat
în NATO, aşa cum bine nara un alt povestitor, înaintea tuturor celorlalte
meleaguri străvechi, vădind astfel o propensiune pentru tehnologii militare
avansate, ci pentru că zâna, în extazul ei, a glăsuit în dulcele grai
moldovinesc.
Pe de altă parte, s-ar putea pune în mod legitim întrebarea ce căuta o
fiinţă superioară tehnologic, ba nu numai una, ci chiar trei, prin părţile
Bârladului? Nu ne aventurăm să dăm un răspuns acestei întrebări, deşi ne putem
gândi că şi alte asemenea fiinţe, Yoda spre exemplu, cunoscut publicului din
franciza Star Wars, a ajuns pe o planetă la fel de înapoiată ca Planeta
Moldova, în urma conflictului pe care cavalerii Jedi l-au purtat în îndepărtata
Republică Galactică.
Revenind asadar dupa aceasta necesara digresiune, de asemenea dupa ce am stabilit
că tehnologia si puterile de care dispun fac din cele trei zâne nişte personaje
de literatură sci-fi, devine uşor de
înţeles şi faptul că cea mai mică dintre ele este antrenată într-o partidă de
sex înfocat cu calul lui Făt Frumos. Pentru că la o simplă mişcare a mâinii, aşa
cum s-a văzut, de altfel, în aceleaşi filme cu cavaleri Jedi şi lorzi Sith, la un
simplu pocnet din degete, calul se transformă (fără a se da de trei ori peste
cap, cum din lipsă de informaţii coerente încercau să explice inexplicabilul barzii
din vechime) într-un chipeş flăcău care, unde mai pui, semăna al dracu’ de bine
cu Făt Frumos. Sigur, există posibilitatea ca ceva în procesul tehnologic să fi
mers de-a-ndoaselea, na! se mai întâmplă şi la civilizaţii mai vechi şi mai
avansate, aşadar este posibil ca o genă de-a calului să se fi imprimat în ADN-ul
lui Făt Frumos, ori invers, genele voinicului să fi invadat genomul cabalin, nu
ştim, cert este însă că discuţia se învârte în jurul unei duble personalităţi,
ce îmbina tot ce este mai bun la om şi cal.
-
Mai
încet! spuse tânărul în timp ce îşi continua mişcările ondulatorii deasupra corpului
zânei, că iar vin şi celelalte, şi nu mai pot!
-
Ai
îmbătrânit? întrebă, ghiduşă, zâna cea mică.
Înainte ca tânărul (cu privire la care nu suntem încă dumiriţi, e cal, e
om?) să apuce să răspundă, temerile sale cele mai adânci se adeveriră, pe uşile
de cleştar ale camerei zânei, cleştarul fiind un alt arhaism folosit pentru
banalul cristal, pătrunseră val-vârtej celelalte două.
-
Ooooooooooooooof,
nuuuuuuuuu! se auzi şoapta lui, nu şi de data asta...
Observă însă, cu oarecare uşurare, câ zânele nu erau despuiate, aşa cum se
întâmpla adesea când intrau peste ei, nici măcar nu aveau acele haine străvezii,
alt avatar al unei civilizaţii înalte, pe care le purtau când şi când în scop
de a-i da simţurile peste cap şi a-l aţâţa, ci erau îmbrăcate şi vizibil animate
de alte gânduri decât cele de natură sexuală.
-
Cu ce
ocazie pe la noi? reuşi să îngaime, printre răsuflari întretăiate, zâna cea
mică.
-
A
dispărut Ileana Sâmziana! spuse una dintre cele două nou-venite.
Ceva fremătă în adâncul tânărului la auzul veştilor. Un sentiment difuz îşi
făcu loc încet-încet către lumină, ca şi cum numele ar fi avut un înţeles
pentru el, deşi la pe-a dreaptă vorbind, n-ar fi trebuit, din moment ce tânărul
nostru este, finalmente, un cal ce a apărut într-o poveste care nici măcar nu a
implicat personajul feminin ce va fi eroina principală a acestei naraţiuni.
-
De
unde ştiţi? întrebă tânărul.
-
Ce
faci?! îl apostrofă zâna cea mică pe un ton de uşoară frustrare, nu te opri!
-
Vuieşte
toată Pădurea Fermecată, răspunse una dintre celelalte două.
După scurtul răgaz necesar pentru procesarea datelor, tânărul a decis că
era necesar un input informaţional mult mai consistent, chiar dacă încă-i era
neclar motivul pentru care se interesa de subiect, rezon pentru care se opri
de-a binelea din ceea ce făcea.
-
Cine
este Ileana Sâmziana?
-
O
clonă de-a mea, răspunse rapid mezina, dând uşor din mână a nepăsare, dornică
fiind ca el să-şi reia activitatea.
-
O
ce-i aia?
Diferenţa dintre protagoniştii scenei reiese cu
evidenţă din acest simplu schimb de replici, zânele fiind tustrele în deplină
cunostinţă a cuvântului clonă şi a implicaţiilor acestuia, anume a faptului că
Ileana Sâmziana era nici mai mult nici mai puţin decat o replică identică a
uneia dintre ele (bine, aici situaţia se complică puţintel, din moment ce am
menţionat anterior că zânele sunt gemene, ceea ce înseamnă că Ileana Sâmziana
este identică în toate cele cu tustrele zânele), în vreme ce pentru personajul
masculin cuvântul este lipsit de orice noimă şi înţeles, el având nevoie de explicaţii
date în limbajul şi la nivelul de cunoştinţe pe care îl stăpânea.
-
O ...
cum să-i zic eu, începu zâna, o... o soră geamănă.
-
Aoleu,
păli la faţă tânărul, gândindu-se la eforturile suplimentare ce le-ar fi
implicat apariţia unui al patrulea personaj feminin în scenele erotice, încă
una?!
În acest punct, se văzu că până şi fiinţele ce puteau manipula materia, aşa
cum erau zânele, aveau totuşi limitările lor, pentru că din momentul ultimei
replici, indiferent de ce a făcut şi de tehnologia folosită, zâna cea mică nu a
reuşit să mai aducă la viaţă unul dintre personajele mai sfioase, dar care ţin
de esenţa acestui episod al naraţiunii, personaj ce intrase într-o stare vecină
cu nemişcarea de când tânărul a primit groaznica veste.

as zice sa-l introduci pe vader direct, fara atatea hinturi le star wars.
ReplyDeletesi lasa-l pe fat frumos sa fie el, nu calul.
@ cetitoru' cautator
ReplyDeleteBre, in al primulea rand, sar'mana mult (inca o data) pentru timpul acordat (era pe blogurile astea, acu' njde milioane de ani, neste emoticoane care faceau milioane... tare-as avea nevoie acu' de ala caruia-i zicea "Allah e mare"). Palaria jos!
Cu privire la sugestie, already taken into account, da' mai stai si tu putintel. Pan' la capitolul urmator... O sa fie de ghini, ai sa vezi.